Nieprawidłowości w układzie chłodzenia 1,9TDI AHF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • smer
    RS
    • 2008
    • 2021
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #26
    Od 6 dni nie dolewam i wciąż poziom płynu w zbiorniczku rządzi się swoimi prawami.

    Moim zdaniem poziom płynu w zbiorniczku zależy od ilość powietrza w układzie, bo nienormalnym jest, że raz jest 1 cm na dnie, a za chwilkę pod korek.

    Moim zdaniem stan się stabilizuje po otwarciu termostatu, a co za tym idzie, po uwolnieniu zalegającego w układzie powietrza. (choć też nie do końca, bo raz się podnosi, a raz opada. O żesz kur............de)

    Puki nie ma jeszcze chłodów to chyba wybuduję termostat i zobaczę jak się będzie zachowywało bez niego. Jeśli problem zniknie, to trzeba będzie szukać miejsca w którym zaciąga powietrze.

    Daj bóg, żeby to nie ta cholerna uszczelka pod głowicą........
    Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

    Piszę poprawnie po polsku.

    Komentarz

    • oziemi
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 399

      #27
      A ja Ci powiem, że na 99% masz walnięta uszczelke. Oj powalczyłem z tym u siebie i objawy znam na pamięć. Niestety Twoje problemy się z tym pokrywają...
      Podjedz żeby ci zrobili test na obecnosc CO2 i bedziesz miał jasność. I daj znać o efektach :wink:
      P.S jaki masz przebieg?
      Elegance
      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
      -------------------------------------------

      Komentarz

      • smer
        RS
        • 2008
        • 2021
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #28
        Mam nakręcone 175 tys.

        Czy dobrze kumam, ze walnięta uszczelka powodowałaby przedostawanie się spalin do układu chłodzenia (a tym samym wypychanie płynu i podnoszenie jego poziomu w zbiorniczku)? Zatem tak po dziecinnemu - gdybym na zawór przy zbiorniczku naciągnął najzwyklejszy balon z odpustu, to powinno się w niego tych spalin nałapać? I zdiagnozowałbym uszkodzoną uszczelkę przy pomocy własnego nosa? :szeroki_usmiech

        Znasz może orientacyjny koszt wymiany uszczelki?

        ps. Test na obecność CO2?
        Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

        Piszę poprawnie po polsku.

        Komentarz

        • oziemi
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 399

          #29
          Balony to zostaw dzieciom do zabawy
          A poważnie to większe zakłady powinny miec taki tester z plynem, który wciska się zamiast korka i jeśli bedzie obeconość spalin w układzie, to płyn zmieni kolor najczęściej z niebieskiego na żółty.
          Koszty to juz indywiualna sprawa. zalezy od warsztatu, no i od tego czy poszła tylko uszczelka, czy pękła też głowica bo i takie przypadki sie zdarzaja. Ale stawiam na sama uszczelke :wink:
          Elegance
          ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
          -------------------------------------------

          Komentarz

          • smer
            RS
            • 2008
            • 2021
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #30
            Dzięki za radę. Nie miałem pojęcia ze tak się to testuje. Zatem zanim zacznę robić totaldestruktion silnika, najpierw poszukam w okolicy kogoś kto potrafi fachowo zdiagnozować te spalinki w układzie.

            ps. Z balonem oczywiście żartowałem, hehe... A dzieciom do zabawy to raczej nie zostawię, bo mój dzieciak to ma wąsy i brodę
            Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

            Piszę poprawnie po polsku.

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #31
              Zamieszczone przez smer
              Od 6 dni nie dolewam i wciąż poziom oleju :?: :!: w zbiorniczku rządzi się swoimi prawami....
              Rozumiem, że się pomyliłeś. :?:
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • smer
                RS
                • 2008
                • 2021
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #32
                Zamieszczone przez kecaj
                Zamieszczone przez smer
                Od 6 dni nie dolewam i wciąż poziom oleju :?: :!: w zbiorniczku rządzi się swoimi prawami....
                Rozumiem, że się pomyliłeś. :?:
                Jasne ze się pomyliłem, hehe... Sorry


                Zamieszczone przez oziemi
                A poważnie to większe zakłady powinny miec taki tester z plynem, który wciska się zamiast korka i jeśli bedzie obeconość spalin w układzie, to płyn zmieni kolor najczęściej z niebieskiego na żółty.
                Czy ktoś może dać mi jakieś namiary na fachmana dysponującego takim cudem w Katowicach lub okolicach? Obdzwoniłem już kilka warsztatów i wszyscy robią wielkie oczy...
                Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                Piszę poprawnie po polsku.

                Komentarz

                • maxus
                  Classic
                  • 2009
                  • 17

                  #33
                  Pouszczelniaj układ .Ja miałem wycieki niewielkie na wężu łączącym chłodnicę z króćcem świec żarowych- nie trzymała objemka sprężynowa oraz na szybko złączce wejście do nagrzewnicy.Po uszczelnieniu i odpowietrzeniu jest OK :lol:
                  A u dwóch mechaników których byłem chcieli robić kapitalke silnika :roll: diagnoza uszczelka pod głowicą a to miało kosztować 650-900zł:lol:

                  Komentarz

                  • smer
                    RS
                    • 2008
                    • 2021
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #34
                    Zatem tak: po 12-tu dniach niedolewania niczego do układu doszedłem do wniosku, że przyczyną opisanych usterek było:
                    1. Zepsuty wentylator główny; wentylator klimy nie radził sobie w extremie.
                    2. Zbyt cienka mieszanka w układzie chłodzenia, co znacząco obniżyło jej temperaturę wrzenia.
                    3. Zaśniedziałe elektrody w zbiorniczku płynu, co powodowało niekiedy fałszywe alarmy (często elektrody były zanurzone jeszcze na 1cm w wodzie, a już włączała się kontrolka).

                    Optymistyczna nadzieja:
                    Uszkodzoną uszczelkę pod głowicą na razie wyeliminowałem, bo w zbiorniczku przy 90stC nie było nadmiernego ciśnienia, ot, takie sobie psyknięcie, oraz nie stwierdziłem tam (kichawą) śladu gazów obcych.

                    Podjęte działania:
                    Niedawno wymieniłem wentylator, wczoraj wymieniłem płyn w układzie chłodzenia i przeczyściłem elektrody.

                    Teraz pozostaje mi tylko czekać i obserwować czy płynu będzie ubywało oraz czy kontrolka będzie się zapalała.
                    Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                    Piszę poprawnie po polsku.

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10993
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #35
                      no i cacy
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • smer
                        RS
                        • 2008
                        • 2021
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #36
                        No i chyba niestety nie cacy
                        Przy ostrzejszej jeździe nadal wywala płyn, a w zbiorniczku pojawił się tłusty nalot.
                        Trudna rada, chyba przyjdzie mi pomyśleć o wymianie uszczelki pod głowicą, ale muszę najpierw dokonać ostatecznej diagnozy.
                        W związku z powyższym mam pytanie; czy ktoś zna w Katowicach (lub okolicach) warsztat który posiada tester CO2 i potrafi trafnie zdiagnozować spaliny w układzie chłodzenia?
                        Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                        Piszę poprawnie po polsku.

                        Komentarz

                        Pracuję...